Lesson “theory or ideology” #cck11

Some participants cck11 to the status of the theory of connectivism questioning.

One way is to Freud and Irigaray and calling for help here. Freud is not exactly an authority when it comes to the scientific status of a theory. And Irigaray, in a sense a follower of Freud. The scientific value of Irigaray’s theory is not uncontroversial. Irigaray is counted among the post-modern movement. Characteristic of this movement is to deny the existence of an objective truth. Social constructivism is also included in this school of philosophy.
Another way to check the status of connectivism to question this learning theory is a theory of teaching it. The question then becomes what impact the current theory to classroom practice.
Others want the connectivism answers more or less personal questions. The question of the location of the self. Or the desire to a number of values to include in the theory.
Discussion on the limits and scope of a theory is a good way to understand a theory.

Sommige deelnemers aan cck11 willen de status van de theorie van het connectivisme ter discussie stellen.

Een manier is om Freud en Irigaray te hulp te roepen en te citeren. Freud is niet direct een autoriteit als het gaat om de wetenschappelijke status van een theorie. En Irigaray is in zekere zin een volgeling van Freud.  De wetenschappelijke waarde van de theorie van Irigaray is niet onomstreden. Irigaray wordt gerekend tot de post-moderne stroming. Kenmerk van deze stroming is het ontkennen van het bestaan van een objectieve waarheid. Het sociaal constructivisme wordt ook bij deze stroming van de filosofie gerekend.

Een andere manier om  de status van het connectivisme ter discussie te stellen is om van deze leertheorie een theorie van het lesgeven te maken. De vraag wordt dan actueel welke consequenties de theorie heeft voor de lespraktijk.

Anderen willen dat het connectivisme antwoord geeft op min of meer persoonlijke vragen. De vraag naar de plaats van het zelf. Of het verlangen om  een aantal waarden in de theorie op te nemen.

Discussie over de grenzen en reikwijdte van een theorie is een goede manier om een theorie te leren begrijpen.

2 thoughts on “Lesson “theory or ideology” #cck11

  1. De meeste theorieen hebben een lange periode waarin ze niet de status hebben van wetenschappelijke “goedkeuring”. Dat is ook met leertheorieen. Er is veel empirisch onderzoek naar behaviourisme bijvoorbeeld.
    Sommige theorieen onttrekken zich aan wetenschappelijke toetsing door het ontkennen van een objectieve waarheid. Constructivisme doet dat.

    Most theories have a long period in which they do not have the status of scientific “approval”. This is also learning theories. There is much empirical research on behaviorism example.
    Some theories shirk scientific review by the denial of objective truth. Constructivism does.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s