E-leren en bloggen OU en potcert

eleren
Ha Lezer van de MOOC van de Nederlandse Open Universiteit over eleren. http://portal.ou.nl,
Hallo reader of the Dutch OU MOOC about e-learning
Vanaf nu doe ik mee met twee kursussen over eleren, deze MOOC van OU en de POTcert van Lisa Lane. Ik wil de manier van leren en lesgeven vergelijken.
Today I am involved in two courses on e-learning, the MOOC of OU and POTcert . I want to  compare teaching and learning in these courses.

Ik ben erg ongelukkig met deze gesloten omgeving, bloggen doe ik het liefst op mijn eigen weblog. https://connectiv.wordpress.com Daar zal ik dan ook kopieen van deze blog plaatsen en misschien wel delen in het Engels vertalen.
I am not so happy about the closed environment of the OU-MOOC Iwill blog on https://connectiv.wordpress.com   I will paste copies of the internal blog to this blog and maybe translate them. (as I am doing right now)

Ik vind het jammer dat OU en Kennisnet voor deze vorm van MOOC gekozen hebben, maar het doet me deugd dat ze wel zoeken naar manieren om de vorm te verbeteren. MOOCs van het model dat door de grote US universiteiten en instellingen wordt gebruikt zijn heel primitief van didactisch concept.
I think it is a mistake of OU and Kennisnet to choose this MOOC-model, but they did announce to search for improvements. These xMOOCs are very poor on pedagogy.
Ik ben dus benieuwd naar de inhoud van deze MOOC, als het goed is moet het didactisch model van deze MOOC afwijken van de didactiek die in de MOOC wordt besproken.
I am very curious about the content of the OU-MOOC. Maybe the content of the course is more up to date than the form of OU_MOOC.
I do like this kind of mooc http://aboutmooc.org/2013/08/george-siemens-designing-development-and-running-massive-open-online-courses/

One thought on “E-leren en bloggen OU en potcert

Leave a Reply

