Openness constraint and emergence

macknessJenny Mackness blogging about  still grappling with the relationship between openness, constraint and emergence,

Jenny Mackness blogt over still grappling with the relationship between openness, constraint and emergence, 

In systems theory and art emergence is the way complex systems and patterns arise out of a multiplicity of relatively simple interactions. Emergence is central to the theory of complex systems.

Emergence is de manier waarop complexe systemen en patronen ontstaan uit een veelheid relatief eenvoudige interacties in systeem theorie en in de kunst. Emergence is een centraal begrip in systeemtheorie.

In http://zmldidaktik.wordpress.com/tag/emergent-learning/  discovered the footprint (Want to look into that more)  and a link to IRODL about the relationship between prescriptive and emergent learning, both of which need to be part of an integrated learning ecology.

In  http://zmldidaktik.wordpress.com/tag/emergent-learning/  de Footprint gevonden (daar ga ik verder naar kijken) en een link naar een artikel in IRODL over de relatie van emergent leren en het ” gewone”  verplichte leerstof leren. 

My question on emergent learning is: What influence exists between  summative  testing and assessments  and  emergent learning?
 De vraag is of summatief toetsen een belemmering kan zijn voor emergent leren. 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s